Want it? Work for it

Want it? Work for it

wtorek, 16 lipca 2013

Walka z wiatrakami czyli odchudzanie przy PCOs

Wiele badań wykazuje, że Zespół Policystycznych Jajników bierze się ze zbyt wysokiego poziomu insuliny, stąd też dieta uboga w węglowodany może nie tylko obniżyć masę ciała, ale również w dłuższym okresie czasu złagodzić objawy tego zespołu. 



Przy zdiagnozowanym PCOs zaleca się:

  • Wprowadzić produkty o jak najmniejszym stopniu przetworzenia (świeże, mrożone albo suszone). 
  •  Codziennie w Twoim menu powinny znajdować się: owoce, warzywa, nasiona strączkowe, produkty pełnoziarniste, ryby, chude mięso, orzechy i nasiona. Dzienna podaż błonnika powinna wynosić około 30 g. 
  • Podaż błonnika powinno się zwiększać stopniowo, aby uniknąć nieprzyjemnych objawów jelitowych. 
  •  Najbardziej zalecane warzywa to: brokuły, sałata, seler, kapusta, ogórek, pietruszkę, rzepę, szpinak, rzodkiew. 
  • W jadłospisie powinny znajdować się nasiona strączkowe, takie jak: fasola czerwona, soja, ciecierzyca. 
  • Owoce, jakie powinno się jeść to: truskawki, maliny, grejpfruty, jabłka, wiśnie, brzoskwinie i śliwki. 
  •  Produkty te powinny pojawiać się jako przekąski, w sałatkach, z chlebem. Powinno się ograniczyć spożycie węglowodanów.
  • Trawienie i wchłanianie węglowodanów złożonych trwa dłużej niż cukrów prostych. 
  • Zamiast jeść produkty z białej mąki, wybierajmy te z pełnego przemiału (ryż brązowy, makarony, pieczywo). 
  • Ograniczyć spożycie soli do ok. 2,5 g na dzień. 
  • Zamiast soli lepiej używać soku z cytryny, musztardy, octu, ziół i przypraw. 
  •  Produkty takie jak wędzone mięso, solone orzechy, konserwowane warzywa i mięso konserwowane powinno się całkowicie wyeliminować z diety. 
  • Wskazane są orzechy, bogate w jedno i wielonansycone kwasy tłuszczowe, czyli: migdały, nasiona dyni i słonecznika. 
  • Przynajmniej 2-3 razy w tygodniu spożywajmy ryby. Wybierajmy tuńczyka, łososia, śledzia, sardynki, pstrąga. 
  • Zalecane takie techniki kulinarne, jak: pieczenie, grillowanie, gotowanie, gotowanie na parze, gotowanie w mikrofalówce. Spożywajmy produkty bogate w białko w każdym posiłku. 
  • Białko działa stabilizująco na cukier uwalniany z węglowodanów do krwi. 
  • Wybierajmy: chude mięso, ryby, nabiał, nasiona strączkowe, orzechy i nasiona. 

Najlepszym rozwiązaniem jest odwiedzenie dietetyka, który przeanalizuje naszą dietę. i dobierze ją indywidualnie !

1 komentarz:

  1. Dzięki za ten wpis. Właśnie zaczynam walkę!

    OdpowiedzUsuń